Asennus ohjeet

Vaihda itse näyttö puhelimeen, se on huomattavasti edullisempaa kuin huoltoliikkeessä vaihtaminen ja säästät selvää rahaa. Uusi näyttö puhelimeen saattaa maksaa huoltoliikkeessä jopa 70% enemmän kuin että tilaat näytön meiltä ja vaihdat sen itse. Listasimme hieman perusohjeita näytönvaihtoon liittyen, että onnistuisit helpommin ja saat uuden ehjän näytön puhelimeen.

 

Näytön irrotus on yleensä ensimmäinen toimenpide josta aloitetaan, nämä vinkit koskevat näyttöjä, jotka eivät tule rungon kanssa, vaan näyttö pitää irrottaa rungosta erikseen.

  • Lämmitä näytön reunoja ennen irrotusta, tämä on yksi tärkeimmistä toimenpiteistä ja helpottaa vanhan näytön irrottamista huomattavasti, koska näytöissä oleva liimateippi alkaa sulaa + 60 asteessa. Vaihtoehtoja on hiusten kuivaaja, meillä myynnissä oleva lämpötyyny tai jopa uuni. Ole kuitenkin varovainen ettet kuumenna laitetta liikaa, esimerkiksi uunissa laite voi olla +60 asteessa enintään 10 min ( emme kuitenkaan ota mitään vastuuta jos tuhoat laitteesi tällä toiminnalla). Samsung käyttää mm. takuuhuolloissaan tätä vaihtoehtoa (RG-202 kuivatusuuni)
  • Tämä sama ohje pätee myös mahdollisen liimatun akkukannen irrotukseen.
  • Lämmittämisen jälkeen onkin työläin vaihe, eli näytön irrotus. Parhaat työkalut ovat tässä ohut metallilasta/terävä muovilasta ja imukuppi. Imukupilla vedätetään näyttöä ylöspäin ja samalla ”ujutetaan” lastaa näytön ja rungon väliin. Tässä vaaranpaikkoja ovat laitteen sisällä olevat flex- kaapelit jotka kulkevat joskus hyvinkin lähellä näytön reunoja, eli kun laitat lastaa näytön ja rungonväliin, laita lastan terä vain noin 2mm syvälle ja etene hitaasti koko laitteen ympäri.
  • Kun vanha näyttö on saatu irrotettua on vielä yksi tärkeä työvaihe jäljellä, näytön reunojen puhdistus. Kaikki vanha teippi, liima ja mahdolliset lasinsirut täytyy rapsuttaa tarkasti pois. Tällä varmistetaan se, että uusi näyttö kiinnittyy kunnolla kiinni joka kohdasta, ole siis huolellinen tässä.

Näytön testaus ennen uuden näytön kiinnittämistä on myös hyvä tehdä, vaikka näyttömme ovatkin tehtaalla testattuja ennen toimitusta, on mahdollista että kuljetuksessa maapallon toiselta puolelta tapahtuu asioita ja näyttö ei toimikkaan niin kuin pitää.

  • Kiinnitä näytön flex-kaapelit puhelimen piirilevyyn kiinni ja käynnistä laite, tarkista että näyttö ei vilku ja kosketus reagoi normaalisti, joka kaikki on ok, on liimauksen aika.
  • Jos kosketus ei toimi kunnolla testaa näyttö niin että se on rungossa kiinni (ILMAN teippiä/liimaa), tietyt näytöt maadoittavat itsensä rungon kautta ja jos näyttö ei ole kosketuksessa runkoon, kosketus ei toimi.

 

Näytön kiinnitys on varmasti se tärkein työvaihe näytön vaihdossa, koska jos tätä ei tee huolellisesti on tuloksena hetken päästä irronnut/hajonnut näyttö ja sitähän me emme halua.

  • Suosittelemme aina tilaamaan näytön vaihdon yhteydessä mallikohtaisen näyttöteipin jolla näytön kiinnittäminen on hieman helpompaa kuin metriteipillä. Valitettavasti teippisarjoja ei kuitenkaan ole kaikkiin malleihin saatavissa ja silloin käytettävissä ovat metriteipit ja liimat. Jos mallikohtaista teippisarjaa ei ole mallillesi saatavissa, suosittelemme käyttämään 2mm leveää teippiä ja mahdollisesti B-7000 liimaa. Liiman käyttäminen ei kuitenkaan ole pakollista, mutta tietyssä malleissa se helpottaa reunojen kiinnittämistä runkoon, koska mitä leveämpi näyttö on runkoon verrattuna, sitä pienempi liimauspinta reunalla on. Joissain tapauksissa tämä reuna on vain 1mm leveä, jonne liiman laittaminen on huomattavasti helpompaa kuin teipin.
  • Itse käytämme huollossa metodia että teippaamme näytön ylä/alapään ja liimaa laitamme vain reunoille, mutta olet tässä vapaa toimimaan kuten tahdot. Kuhan muistat käyttää liimaa kohtuudella, ja etkä milloinkaan käytä pikaliimaa, se syövyttää kaapeleita, höyrystyy laitteen sisälle jossa se saattaa sumentaa mm. kameran ja kovettuu aivan liian nopeasti.

 

Näytön puristus on viimeinen , mutta ei vähäisin työvaihde. Teipit ja liimat ovat siitä mukavia kavereita että ne tykkäävät siitä kuin niitä puristellaan, kohtuudella. Eli jos jätät tämän työvaiheen pois ja otat laitteen heti käyttöön saattaa lopputuloksena olla taas irronnut näyttö ja paljon porua. Pidä laite puristuksissa ainakin 1h näytön vaihdon jälkeen, riippumatta siitä käytitkö liimaa vai teippiä vai molempia. Sopi määrä painoa on noin 2kg, joka kohdistuu koko laitteen alueelle.  Jos käytit pelkkää liimaa näytön kiinnitykseen suosittelemme lukemaan käyttämäsi liiman kuivumisajan ja ottamaan sen huomioon. Esimerkiksi meidän myymässämme B7000 limassa kuivumisaika on n.24h.

 

Nyt on näyttö puhelimeen vaihdettu, toivottavasti vinkeistä on jotain apua ja hei, tervetuloa puhelinasentajien kasvavaan joukkoon.


Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 2.6.2017 alkaen.

Verkkokauppa

Mobila Electronics Oy
Aleksanterinkatu 18
15140 Lahti

04577502032
kauppa@puhelinshop.fi
www.puhelinshop.fi
FI2347266-8

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Puhelinshop yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Mobila Electronics Oy
Aleksanterinkatu 18
15140 Lahti

04577502032
kauppa@puhelinshop.fi
www.puhelinshop.fi
FI2347266-8

Toimitustavat ja -kulut

Pakkaus- ja toimituskulumme riippuvat ostosten loppusummasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Jos tilaussumma on vähintään 75 euroa, emme veloita toimitus- ja postikuluja.

Toimitusaika

Lähetämme tilaamasi tuotteet postitse mahdollisimman pian, useimmiten jo vuorokauden kuluessa tilauksen saapumisesta. Jos jokin tilauksen
tavaroista on loppunut varastostamme, olemme sinuun yhteydessä. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Tuotteen palauttamisoikeus

Kaikilla tuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus. Tuotteen voi palauttaa asiakaspalautuksena. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton.

Tuotteen voit palauttaa veloituksetta seuraavilla tiedoilla:

Mobila Electronics Oy
Tunnus 5019464
00003 VASTAUSLÄHETYS

Liitä mukaan kuvaus miksi palautat tuotteen ja mitä haluat palautukselle tehdä, eli vaihdetaanko tuote uuteen vai haluatko rahat takaisin. Takaisinmaksua varten liitä mukaan tilitietosi, sekä meiltä saamasi kuitti.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Tuotevirheen korjaaminen

Jos toimitettu tuote on vioittunut, voit tehdä tuotteesta virheilmoituksen ja jättää vioittuneen tuotteen ns. asiakaspalautuksena postiin. Postimaksua ei sinun tällöin tarvitse maksaa. Samalla pyydämme ilmoittamaan, palautatko tuotteen ja haluatko rahat takaisin vai toivotko, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tilalle. Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron.

Takuut

Sähköisissä varaosissa (komponenteissa) takuuaika on 1kk. Takuu ei kata väärästä asennuksesta aiheutuvia vikoja. Muissa tuotteissa takuuaika on 6kk.


Verkkosivustollamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa evästeistä

Hyväksyn evästeiden käytön